Strona 1 z 1

Blender

: 25 kwie 2016, 20:17
autor: Zgredu
ObrazekObrazek

Re: Blender

: 25 kwie 2016, 20:55
autor: Kierowca Bombowca
Fajnie, że ktoś jeszcze się bawi w blendera. To i ja dodam coś od siebie:

Re: Blender

: 25 kwie 2016, 21:11
autor: Niesyto
Ucho rzeźbione czy modelowane? Tak czy tak, całość wygląda super. Ja chciałem się kiedyś nauczyć, poddałem się przy próbie zrobienia młotka.

Re: Blender

: 25 kwie 2016, 21:20
autor: Zgredu
Bo Blender jest dla masochistów :P

Re: Blender

: 25 kwie 2016, 21:39
autor: LTKLpl
Wszystkie swoje filmy montuję w Blenderze XD

Re: Blender

: 26 kwie 2016, 0:45
autor: Kierowca Bombowca
Niesyto pisze:Ucho rzeźbione czy modelowane?
Najpierw dajesz zwykłą kostkę. Zwiększasz ilość jej poligonów i w tym samym czasie rzeźbisz. Później robisz siatkę, żeby nie zamordować blendera/komputera.

Re: Blender

: 26 kwie 2016, 14:53
autor: Czak Noriz
W tym programiku robi się tylko statyczne modele czy animacje też ogarnia?

Re: Blender

: 26 kwie 2016, 15:08
autor: Zgredu
Animacje, modele, rendering i jeszcze w tzw. edytorze nodów tę "postprodukcję" czy jakoś tak.

Re: Blender

: 26 kwie 2016, 15:11
autor: Czak Noriz
Tak z ciekawości zapytam. Żeby zrobić nieskomplikowany, krótkometrażowy film to ile trzeba by było poświęcić czasu?

Re: Blender

: 26 kwie 2016, 15:13
autor: Zgredu
Tutaj się wszystkiego dowiesz

Re: Blender

: 26 kwie 2016, 15:59
autor: Czak Noriz
Widzę, że dużo zależy od biegłości tego co pracuje w tym programie, bo do niektórych rozwiązań trzeba wiedzieć jak dojść.

Re: Blender

: 26 kwie 2016, 16:12
autor: Kierowca Bombowca
Czak Noriz pisze:Tak z ciekawości zapytam. Żeby zrobić nieskomplikowany, krótkometrażowy film to ile trzeba by było poświęcić czasu?
20 sekundową animację napisu w rozdzielczości Full HD w 60 kl/s z kilkoma bajerami, gdzie wykonujesz własne logo i własny napis, robi się około 20-30 godzin.
Pozostaje jeszcze wyrenderowanie tej animacji, które w moim przypadku na komputerach(od tego wszystko zależy): i5 4200m 2,50Ghz 4GB RAM i gt740m 2GBGDDR(laptop) oraz AMD Phenom II x4 970 3,50 GHz 8GB RAM i gtx660 3GB GDDR trwało około 160 godzin. W rezultacie otrzymujesz animację, której jakość youtube ucina o jakieś 40%. Oczywiście jakiś profesjonalny grafik zrobiłby to o wiele szybciej. Ja się ciągle uczę tego programu, który do łatwych nie należy. Moja siostra stryjeczna jest architektem i po zapoznaniu się z Blenderem stwierdziła, że zdecydowanie woli zapłacić za 3DSMAX.

Re: Blender

: 26 kwie 2016, 16:58
autor: LTKLpl
Czak Noriz pisze:Widzę, że dużo zależy od biegłości tego co pracuje w tym programie, bo do niektórych rozwiązań trzeba wiedzieć jak dojść.
Wyszukać w guglu co chcesz zrobić i po wynikach dojść, czy jest to możliwe :D

Co ciekawe Blender daje możliwość zrobienia gry o czym świadczy chociażby jeden z 3 wbudowanych silników renderujących: Blender Game :D