Zmienił się regulamin forum (dodaliśmy informacje o cookies/RODO)

Najbliższe wydarzenia:


Na stałe zmieniamy komunikator na Discord'a




NOSAT: Każdy czwartek godz.: 20:30/21:00




Pancerna niedziela - Każda niedziela godz. 20:00




Dywizja Piechoty SoC - Wznowienie działania - każdy piątek i sobota o godz.: 20:00


Po więcej infromacji zapraszamy na Discorda: https://discord.gg/X8xH3dP

Planetside 1

Gdy już nawet otwierając lodówkę widzimy SatoTR w moskicie.
Awatar użytkownika
LTKLpl

ŻOŁD Pilot Dinozaur 2013 Baretka NOSAT
Oficer
Posty: 653
Rejestracja: 12 maja 2013, 19:22
Medals: 4
Postać PlanetSide 2: LTKLpl

Post autor: LTKLpl » 05 gru 2014, 3:23

A więc zacznijmy od tego, że pograłem trochę w ww. pozycję, poszperałem po sieci i myślę, że warto opowiedzieć nieco o niemal zupełnie zapomnianej grze. Ostrzegam, że będzie długo :D

Obrazek

Zacznijmy od tego, że SOE nie wymyśliło nic nowego w kwestii contentu PS2, dosłownie wszystko jest powtórką z jedynki i nie zanosi się zmianę tej tendencji, więc gdzieś pod koniec zabawię się w jasnowidza i podam kilka możliwych do implementacji na stan dzisiejszy elementów.

Pierwszy Planetside został wydany w 2003 jako gra wymagająca opłacenia abonamentu, co trwało, aż do wakacji tego roku, kiedy to przeszedła na F2P. Tytuł miał 6 serwerów, po 2 dla obu wybrzeży Stanów Zjednoczonych oraz 2 europejskie. W ciągu 5 lat najpomyślniejszej "kariery" PS-a wydane zostały duże aktualizacje: Core Combat, The Bending oraz Aftershock, ponadto doszukać się można informacji o tzw. Planetside Reserves, czyli możliwości gry za darmo, do 6 BR w celu podratowania spadającej popularności gry w 2007 roku.
Innym, zupełnie ekstrawaganckim zagraniem było utworzenie tzw. Black Ops- organizacji fabularnie osnutej poza intrygami 3 frakcji. Członkowie byli wybierani losowo spośród wszystkich graczy, przystąpienie do Black Opsów miało swoje korzyści: każdy z nich miał po 1000 punktów życia, zamiast standardowych 100 i 500 punktów stamminy, w miejsce 100, ponadto mogli oni korzystać z każdej dostępnej w grze broni, bez konieczności certyfikowania dostępu do nich. Za to nie mogli komunikować się z żądnym innym graczem spoza BO, wszelkie placówki neutralne, nie zajęte przez imperia były przypisywane właśnie im.
W miarę spadającej liczby graczy kolejne serwery były łączone, aż od 2009 cieszymy się jedynym ocalałym- Gemini, ulokowanym oczywiście w Ameryce.

Ok, dość Wikipedii, przejdźmy do konkretów,
1. Na początek- gdzie walczymy:
Auraxis w PS1 to nie planeta, lecz układ słoneczny z kilkoma planetami oraz asteroidami na których powierzchni odbywają się walki, na każdą planetę przypada jeden, fest wielki, kontynent.

Kontynenty posiadające stolice:
- Amerish- stylistyką nie odbiegający od tego co widzimy w PS2
- Ceryshen- Skute lodem kaniony, klify a także bardziej otwarte płaskie przestrzenie ot. lodowy Indar.
- Essamir- jaki jest Essamir, każdy widzi...
- Forseral- Typowa strefa umiarkowana, lasy, jedna duża wyspa.
- Hossin- j.w.
- Solsar- pustynna, duża oaza pośrodku, równiny oraz góry dookoła, bardzo mało utartych dróg.

Kontynenty bez stolic:
- Cyssor- Tropikalny, wyspiarski klimat, liczne rzeki, wzgórza, jego opanowanie wzmacnia pancerze wszystkich pojazdów zwycięskiej nacji o 10%.
- Ishundar- Typowy Indar.
- Searhus- Wyspa z kolosalnym wulkanem pośrodku i powiązanymi krajobrazami.

Battle Islands:
Nexus, Ascension, Desolation oraz Extinction to ekstremalnie suche miejsca fabularnie powstałe w wyniku rozpadu kontynentu Oshur a w praktyce po wdrożeniu aktualizacji The Bending. Na Battle Islands niemożliwe jest wyekwipowanie frakcyjnych broni dzisiejszych Heavych oraz zamawianie ciężkich pojazdów. Część ciężkich maszyn latających również jest niedostępna.

Caverns:
Adlivun, Annwn, Byblos, Drugaskan, Hunhau oraz Supai to duże podziemne areny,wprowadzone wraz z Core Combat, pod powierzchnię większych planet a w ramach The Bending "wyniesione" jako jaskinie na asteroidach, z nieco lepszą dostępnością. Co 3,5 godziny odblokowany zostaje dostęp do którejś z jaskiń, przy czym dostępne na raz są jedynie 2.
Widok na jedną z nich:
Obrazek

O co chodzi ze stolicami? Mianowicie poza zablokowaniem kontynentu przez zajęcie wszystkich placówek, możliwe jest także ułatwienie poprzez zdobycie stolicy, czyli w praktyce odebraniu właścicielowi przynajmniej 2 pod- stolic, co sprawi, że zniknie übertarcza na stolicą właściwą a następnie zajęcie jej samej.

I do tego dochodzą 3 tzw. Sanktuaria, czyli bezpieczne bazy dla każdej z frakcji.

2. O co walczymy:
Czyli o placówkach, podobnie jak w PS2 połączone są liniami przepływu walk, jednak poza ukierunkowywaniem zergów, udostępniają one bonusy jednej placówki, sąsiednim. Warto dodać, że planety- kontynenty, asteroidy oraz sanktuarnia również połączone są liniami przepływu.

- Warpgate- Podobnie jak w dwójce, wielki emiter czaszy pola siłowego, wyznaczający strefę zawieszenia broni a także pozwalający przeteleportować się wraz z pojazdem na powiązanego Warpa na innej planecie, oraz gromadzić nanity do zasilania placówek (wyjaśnienia potem). Po opanowaniu kontynentu, umożliwiają teleport na dowolnego Warpa w zasięgu linii przepływu.

- Geowarp- Jak wyżej, z tą różnicą, że umożliwiają transport do którejś z jaskiń. Aktywują się i gasną wraz z dostępem do powiązanych aren.

Zanim przejdziemy do regularnych baz, wyjaśnijmy z czego się one składają:
Każda duża baza posiada konsolę sterującą, którą należy zhakować, by przejąć nad nią kontrolę, użyteczności, czyli terminale z ekwipunkiem, medyczne, pojazdów, implantów, certyfikacji, szafki z bronią, silos z nanitami, wieże auminicyjne, wieżyczki na murach oraz główny generator, który to wszystko zasila, zużywając nanity. Do tego określony bonus rozprowadzający się po liniach przepływu do sąsiednich baz, oraz statyczne umocnienia takie jak bunkry i podziemne tunele. Wieżyczki na murach automatycznie ostrzeliwują wszystko większe od MAX-a włącznie, a dzięki zasilaniu z generatora, wszelkie urządzenia mają zapewnioną auto- naprawę. Przynajmniej dopóki jest luft w silosie, gdy tego zabraknie, dosłownie wszystko zdycha, również respy i chroniące je pain- fieldy, obrońcy muszą liczyć na sprzęt zgromadzony w szafkach (PS nie ma klas postaci, lecz system ekwipunku rodem z Chrome-a) a sama baza staje się neutralna i podatna na przejęcie.

- AMP Station - Najłatwiejsza do przejęcia placówka, jako, że jej konsola znajduje się na najwyższym piętrze. Zapewnia bonus w postaci dodatkowej tarczy ochronnej dla pojazdów, ładującej się gdy przebywamy w obrębie jej murów, lub bazy zeń połączonej.

- Bio Laboratory - Generator na dachu nie ułatwia obrony tego miejsca, za to bonus w postaci przyspieszonego respawnu już tak.

- Dropship Center - Najrzadsza i największa z placówek. Ciężka do zajęcia z racji centralnej konsoli i elektrowni ukrytych pod ziemią, umożliwia respawn powietrznych wielorybów: Galaxy, Kanonierki- Galaxy oraz Lodestera (opisy potem). Bonusem placówki jest dodanie możliwości naprawy do wież amunicyjnych innych posterunków.

- Interlink Facility - Ogromny talerz radaru wykrywa niemal wszystko dookoła placówki, jedynym wyjątkiem jest tu rozstawiony AMS. Ponadto umożliwia wzmacnianie wszelkich urządzeń radiolokacyjnych beneficjenta, niezależnie czy jest to czujnik auto- działka, detektor ruchu czy radar lotniczy.

- Technology Plant - Podobnie jak Dropship Center umożliwia konstrukcję najcięższych i najlepszych pojazdów obu typów, które normalnie trzeba by ciągnąć z sanktuarium. W przypadku TP, bonus rozchodzi się na połączone placówki.

heh... się rozpisałem, pewnie niezbyt to po polsku i o literówkę nietrudno, ale gdy to piszę jest już nieco późno, więc poprawki i o wisience na torcie- pojazdach i uzbrojeniu napiszę kiedy indziej :D
Obrazek

Slazak

Diamentowy Karabin Dinozaur 2012 Rekrutant
Podoficer
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2013, 20:51
Medals: 3

Post autor: Slazak » 05 gru 2014, 10:14

Pochwałka za to że Ci się chciało.
Obrazek

Awatar użytkownika
Czak Noriz

Diamentowy Karabin Certyfikowany Medyk Baretka NOSAT
Oficer
Posty: 528
Rejestracja: 15 lis 2014, 18:41
Medals: 3
Lokalizacja: Szczecin Abandoned Offices
Postać PlanetSide 2: CzakNoriz

Re: Planetside 1

Post autor: Czak Noriz » 01 cze 2016, 3:28

Podobno z którąś aktualizacja mieli do PS2 wprowadzić sanktuaria. Pewnie zamiast tego wprowadzili bazy co jest dużo ciekawszym rozwiązaniem.

Oglądałem swojego czasu gameplay z jedynki i byłem zaskoczony tym jak wiele pomysłów i modeli przeniesiono z jedynki.
Obrazek

IN CASE OF EMERGENCY BREAK THE GLASS AND CALL YOUR MAX UNIT

Awatar użytkownika
TheTropiciel

Diamentowy Karabin Baretka NOSAT Saltynels
Posty: 99
Rejestracja: 18 lip 2014, 12:38
Medals: 3
Postać PlanetSide 2: TheTropiciel

Re: Planetside 1

Post autor: TheTropiciel » 02 cze 2016, 20:02

Jasny gwint, Eltek, żeś zaszalał z tym tematem widzę :D . Sam bym z chęcią pograł w pierwszą planetę, ale teraz, to już nie ma większego sensu :P .
When you see a lot of enemies in some clusterfuck, grab your Carver and RIP & TEARObrazek

Awatar użytkownika
LTKLpl

ŻOŁD Pilot Dinozaur 2013 Baretka NOSAT
Oficer
Posty: 653
Rejestracja: 12 maja 2013, 19:22
Medals: 4
Postać PlanetSide 2: LTKLpl

Re: Planetside 1

Post autor: LTKLpl » 02 cze 2016, 20:37

Heh relikt z czasów, gdy jeszcze miałem czas pisać takie pierdoły :D

Mhm... chyba gdzieś miałem coś o broniach z jedynki bo pamiętam, że wpadłem na VR by przestrzelać wszystkie. Poszukam, może znajdę :D

Ogólnie pierwsza planeta oferuje kolosalną ilość treści, jak na razie budowanie własnych baz to chyba jedyny element, którego w takiej czy innej formie nie było w jedynce :D No i nie wiem jak z systemem misji, bo nigdy nie ma dość graczy by sprawdzić a niskie BR'y niewiele mogą.

Mam nadzieję, że zainkorporują z jedynki inne ciekawe rzeczy :D Na system ekwipunku jak z Chrome'a i certyfikowanie klas sprzętu zamiast konkretnego sprzętu liczyć już nie można, ale wciąż jest nadzieja np. dla niektórych pojazdów i broni :D
Obrazek

ODPOWIEDZ