Budynek L-kształtny - ,,Point Defence - L shaped building''

Tłumaczenia taktyk z serwisu Squadside.
PolishFalcon

Diamentowy Karabin Dinozaur 2013 Certyfikowany Medyk Baretka NOSAT
Oficer
Posty: 862
Rejestracja: 28 sty 2013, 14:22
Medals: 4
Lokalizacja: Wrocław
Postać PlanetSide 2: PolishFalcon

Post autor: PolishFalcon » 08 wrz 2014, 19:05

Tekst tłumaczył Niesyto. Poprawki: PolishFalcon.


Poniższy tekst jest tłumaczeniem posta ze strony http://www.squadside.com/2014/01/02/poi ... -building/. Poradnik jest pisany raczej dla squadleaderów, jednak moim zdaniem każdy powinien się z nim zapoznać.

Budynek L-kształtny to dwupiętrowy budynek w którym często znajdują się cele strategiczne (np generator, punkty itd). Budynek ten posiada wejścia na każdym piętrze. Układ wnętrza budynku sprawia że budynek jest łatwy do obrony, jednak złe planowanie może spowodować szybką utratę kontroli nad nim.

Skala na obrazkach nie została zachowana, mają one służyć tylko jako pomoc wizualna i mogą być bardzo niedokładne. Ten poradnik nie pokazuje jedynej słusznej metody obrony tego budynku.
Układ wnętrza:

Parter
Obrazek



1-wsze piętro. Strzałki wskazują standardowy kierunek ataku wroga
Obrazek



Podstawy obrony:
Jak w przypadku wielu innych punktów, najlepszym miejscem do obrony jest piętro. Daje to przewagę wysokości i osłon dla obrońców, oraz zmusza większość przeciwników aby atakowali przewidywalną trasą czyli schodami gdzie mogą być łatwo eliminowani oraz łatwo jest zaatakować ich ogniem krzyżowym. Po zabezpieczeniu budynku należy zlokalizować wejście którym najprawdopodobniej będzie atakował przeciwnik a następnie odpowiednio ustawić obrońców.

Obrona w tym budynku wiąże się z ryzykiem bycia oflankowanym zarówno przez light assaultów wchodzących przez balkon, ale też przez wrogów atakujących drugimi schodami na wasze tyły jeżeli squad będzie zwracał uwagę tylko na jeden kierunek ataku kompletnie zapominając o innych. Opieranie swojej obrony tylko na punkcie X pozwala zmniejszyć ryzyko ponieważ squad w tym miejscu ma pełną osłonę i jest zagrożony od strony schodów które są na wprost niego, oraz od strony balkonu.

Kiedy na punkcie X jest już ustawiona wystarczająca liczba obrońców, reszta squadu może rozejść się po całym górnym piętrze budynku. Dobrą opcją jest ustawienie reszty obrońców na punkcie Y aby upewnić się że każdy przeciwnik wchodzący po schodach dostanie się w ogień krzyżowy.

Punkt Y ma znacznie mniejsze walory obronne niż punkt X, ponieważ nie ma w nim osłony za którą można się schować i wyleczyć, ponadto znajduje się blisko wejścia na balkon przez co obrońcy są podatni na ataki light assaultów z SMG lub shotgunami oraz obrażenia obszarowe od pojazdów (splash). Mimo to pozwala osobom zajmującym tą pozycję flankować z boku, przez co zajmowanie tego punktu prawie zawsze jest warte ryzyka.

Wyjątki dla normalnego układu wnętrza:
Dostęp do balkonu dla piechoty: Punkt D na "The Octagon" na Esamirze jest dobrym przykładem tego typu budynków, gdzie wróg najpewniej zaatakuje od strony balkonu. W tym wypadku punkt X jest ciągle głównym punktem obronny. Dobrą strategią jest wypchnięcie wroga na balkon a następnie ostrzeliwanie wrogów próbujących dobiec do balkonu gdyż droga jest wąska i znajduje się na niej mało osłon.

Cel strategiczny na parterze: Punkt B na "Crimson Bluff Tower" jest przykładem tego typu budynku. W tych budynkach ciągle zalecane jest ustawianie obrony na piętrze, gdyż na parterze znajduje się niewiele osłon. Na tego typu lokacji trzeba być bardziej agresywnym, choć większość wrogów najpierw spróbuje pokonać obrońców a dopiero później przejąć punkt.

Komunikacja
Efektywna komunikacja jest bardzo ważna dla skutecznej obrony. Squad powinien mieć wypracowane łatwe do zapamiętania nazwy aby ułatwić komunikację. W większości przypadków wystarczy powiedzieć po których schodach wchodzi wróg (przednie lub tylne w stosunku do przewidywanego kierunku ataku) jednak czasami potrzebne są bardziej dokładne informacje, typu balkon, skoczek, okno itd.

Częste błędy
Patrzenie tylko w jednym kierunku: Z tego powodu jeden wróg zachodzący od flanki może zmieść cały skład. Znacznie częstsze w budynkach gdzie kierunek ataku wroga jest dużo bardziej przewidywalny i ciągły. Jeżeli zdarza się to w twoim squadzie to upewnij się, że każdy wie które wejście powinien osłaniać. Tak jak w przypadku każdej innej obrony punktu, darty i motion blury infiltratora są tu bardzo pomocne

Kiepskie ustawienie: Bardzo często gracze siedzą dokładnie na szczycie schodów czekając aby zabić następną osobę która spróbuje wejść po schodach. Takie ustawienie nie tylko wystawia obrońcę na ogień od tyłu i boku, ale także daje przeciwnikowi możliwość użycia framugi drzwi jako osłony. Poza tym gdy zginiesz twoje zwłoki są wystawione na ostrzał gdy trzeba cię wskrzesić (zwłaszcza jeżeli jesteś maxem)
KEEP CALM AND RALLY ON MY WAYPOINT!

ODPOWIEDZ