Wprowadzenie do zadymiania - An introduction to smoke

Tłumaczenia taktyk z serwisu Squadside.
Awatar użytkownika
marheri

Dinozaur 2013
Posty: 159
Rejestracja: 16 lut 2013, 18:17
Medals: 1

Post autor: marheri » 17 wrz 2014, 13:40

Wprowadzenie do zadymiania

Granaty dymne są bardzo skutecznym i niedocenionym narzędziem na polach bitewnych planety Auraxis. Zdolność do ukrycia działań na wybranym obszarze czy oślepienie przeciwnika może stanowić niezbędną przewagę dla składu i nie powinna być lekceważona. Ten artykuł będzie stanowił wstęp do taktyk z użyciem granatu dymnego.

Mechanika i specyfikacja zadymiania

Granaty dymne na polu bitwy mogą się pojawić dzięki tubom doczepianym do broni typu "S" domyślnie dodawanej do wybranych broni typu Carbine i Assault Rifle, alternatywnie także LA posiada możliwość wykupienia opcji rzucania granatów dymnych zamiast standardowych frag grenade. Po wystrzale z rejonu źródła wybuchu powinien zacząć wydobywać się dym który może rozprzestrzeniać się w różnych kierunkach w zależności od kierunku wiatru (z testów wynika, że może to być tylko Północ lub Południe).

Wyrzutnia granatów może posiadać maksymalnie 2 granaty w magazynku, ale istnieje możliwość uzupełnienia poprzez paczkę amunicyjną klasy engineer. LA może nosić od 1 do 4 granatów dymnych w przypadku rozwinięcia umiejętności Grenade Bandoleer.

Podczas użycia wyrzutni granatów trzeba wziąć pod uwagę czas załadunku wyrzutni i możliwość wystąpienia błędu który powoduję, że w przypadku gdy granat zostanie wystrzelony ze zbyt bliskiej odległości w kierunku ściany czy podłoża może on nie wybuchnąć i dym nie będzie się rozprzestrzeniał.

Optyka HS/NV

Gracze używający optyki HS/NV mogą zauważyć, że:

Optyka ta charakteryzuję wysokim kontrastem, wrogowie i ważne elementy otoczenia są renderowane jako bardzo jasne, białe obiekty. Może to powodować problemy w celowaniu np. przy punktach kontrolnych czy innych obiektach wyświetlanych jako jasne białe plamy.

Celownik w optyce jest zaprojektowany jako prosty w użyciu krzyż (typu greckiego - "+")

Podczas strzelania z własnej broni nie jest widoczny błysk wystrzału. Przeciwnicy jednak widzą ten błysk w taki sam sposób jak bez tej optyki.

Optyka lekko kołysze i może być ustabilizowana tak samo jak bronie snajperskie.

Wraz ze wzrostem odległości obiekty i przeciwnicy są renderowani z utratą ostrości i kontrastu, przy pewnej odległości zlewają się z otoczeniem co może być wykorzystywane na niekorzyść tej optyki.

Infiltratorzy używający umiejętności "znikania" dalej są niewidoczni pomimo użycia tej optyki.

Szturm na pozycje wroga

Obrazek

Podczas używania granatów dymnych ważnym jest aby upewnić się, że zadymianie działa na naszą korzyść. Na powyższym diagramie skład zielony ma za zadanie szturmu na pozycję składu niebieskiego z użyciem zadymiania.

Zadymianie punktu oznaczonego jako 1 nie jest idealnym rozwiązaniem ponieważ przeciwnicy nie będą zasłonięcie co pozwoli im na atakowanie szturmującego składu gdy ten znajdzie się w pobliżu miejsca zadymiania.

Najlepszym rozwiązaniem jest zrzucenie dymu na pozycję składu niebieskiego (2), co powinno spowodować zakrycie drogi szturmu składu zielonego oraz oślepić na jakiś czas wroga dzięki czemu staje się on łatwiejszym celem.

Jeżeli przeciwnik znajduję się na dalekim dystansie wtedy zadymianie punktu 1 może okazać się niezbędne, w miarę postępów jednak warto zrzucać dym coraz bliżej pozycji wrogiego składu aż do momentu gdy będzie można go zrzucić bezpośrednio na przeciwnika.

Użycie granatów dymnych do ochrony flanki

Obrazek

Na powyższym diagramie skład zielony chce dostać się z punktu A do punktu B, jednakże wrogowie zajmują pozycję na prawej flance co mogło by uniemożliwić lub utrudnić tę operację. Zrzut dymu na prawej flance może uniemożliwić składom wroga dostrzeżenie dokładnej trasy przejścia składu zielonego lub ograniczyć umiejętność do zaangażowania się wrogiego składu w walkę na trasie przejście z punktu A do punktu B.

Szturm na budynek jednopiętrowy.

Obrazek

Taktyka jest do podobna do zwykłego szturmu z kilkoma różnicami:

Jako, że punkt kontrolny i większość obrońców jest najczęściej zlokalizowany na górnym piętrze budynku granaty powinny być rzucane przez okna podczas procedury podejście pod budynek. To powinno umożliwić pokrycie dymem piętra i sukcesywną detonację granatów.

Kolejne granaty powinny zostać wystrzelone na główne pozycje wroga gdy zostanie zlokalizowany w budynku. Czasami może to być problematyczne ze względu na krótką odległość i problemy z detonacją pocisku. W budynku razem z granatami dymnymi doskonale komponują się granaty ogłuszające.

Najczęściej warto unikać rzucania granatów dymnych na parterze budynku ze względu na to, że ten poziom będzie trasą przejścia naszych żołnierzy i może to spowodować oślepienie naszego składu tuż przed kontaktem z przeciwnikiem.

Podczas każdego szturmu na budynek kluczem do sukcesu jest błyskawiczny i agresywny atak dlatego ważnym jest aby przeciwnik był dodatkowo dezorientowany przez granaty dymne czy ogłuszające.

Budynek trzypiętrowy

Zadymianie może zostać użyte jako uzupełnienie standardowej taktyki opartej na zrzucie składu z galaxy. Główne założenia są takie jak w taktyce opisanej wyżej jednak warto dodać, że istnieje możliwość rozpoczęcia zadymiania w momencie zrzutu i kontynuować zaraz po wylądowaniu.

Obrona w budynku

Zadymianie może być pożytecznym narzędziem defensywnym, ściana dymu może skutecznie zniechęcić przeciwników przed szturmem, więc dzięki niej pewne grupy wroga mogą na krótki czas zostać odcięte od głównych sił. Maxy w dymie są całkowicie ślepe, nawet wrogowie posiadający optykę HS/NV są zmuszeni do poruszania się wolniej i ze zmniejszoną widocznością, lub do ślepego ataku na pozycję obrońców.

Obrona poprzez zadymianie jest najbardziej efektywna w momencie gdy jest prowadzona ciągle. "Zadymiacze" powinni stać w pobliżu paczek z amunicją aby móc prowadzić ciągły ogień z granatników w kierunku wejść do budynku, reszta składu zaś powinna być zestawiona tak jak podczas zwyczajowej obrony.

Etykieta "zadymiacza"

Powinno się zawsze pamiętać, że użycie dymu zmniejsza widoczność na danym obszarze nie tylko dla przeciwników ale także dla sojuszników. Podczas obrony z wykorzystaniem dymu często można spotkać się z sytuacją w której "zadymiacz" został zabity przez sojuszników używających zwykłej optyki. W operacjach składu zorganizowanego może się przydać kilka zasad:

Dymu można używać zawsze gdy nasz skład dostanie się pierwszy na jakąś lokację.

Jeżeli obrona danego punktu jest nieefektywna a użycie dymu wspomogłoby jej skuteczność także powinno się go użyć.

Jeżeli uznamy, że siły sojusznicze są wystarczające do obrony danego miejsca, zadymianie może zostać zatrzymane.

Jeżeli poprosiliśmy o wsparcie i ono przybyło, zadymianie obszaru powinno zostać zatrzymane.

Nie powinniśmy przestawać zadymiać jeżeli ktoś będzie narzekał na /yell, że nic nie widzi :).



/////// BTW. Coś jest nie tak z kodem, jak w linku do obrazka znajduję się uśmieszek to nie wstawi obrazka tylko wyświetli część kodu z emotikonką... Może dałoby się zrobić tak, żeby tekst pomiędzy komendami [] nie rejestrował emotów?

PolishFalcon

Diamentowy Karabin Dinozaur 2013 Certyfikowany Medyk Baretka NOSAT
Oficer
Posty: 862
Rejestracja: 28 sty 2013, 14:22
Medals: 4
Lokalizacja: Wrocław
Postać PlanetSide 2: PolishFalcon

Post autor: PolishFalcon » 17 wrz 2014, 15:53

Kurwa marheri ty w tydzień przetłumaczysz całego squadside'a xD

widzę że dałeś sobie radę ale jakby ktoś jeszcze miał z tym problemy to przy pisaniu posta blisko opcji ,,odpowiedz'' macie możliwość zaznaczenia kwadracika ,,wyłącz uśmieszki''
KEEP CALM AND RALLY ON MY WAYPOINT!

ODPOWIEDZ