Zmienił się regulamin forum (dodaliśmy informacje o cookies/RODO)
Najbliższe wydarzenia:
Na stałe zmieniamy komunikator na Discord'a
NOSAT: Każdy czwartek godz.: 20:30/21:00
Pancerna niedziela - Każda niedziela godz. 20:00
Dywizja Piechoty SoC - Wznowienie działania - każdy piątek i sobota o godz.: 20:00
Po więcej infromacji zapraszamy na Discorda: https://discord.gg/X8xH3dP
Najbliższe wydarzenia:
Na stałe zmieniamy komunikator na Discord'a
NOSAT: Każdy czwartek godz.: 20:30/21:00
Pancerna niedziela - Każda niedziela godz. 20:00
Dywizja Piechoty SoC - Wznowienie działania - każdy piątek i sobota o godz.: 20:00
Po więcej infromacji zapraszamy na Discorda: https://discord.gg/X8xH3dP
Disable CPU Core Parking Utility
Disable CPU Core Parking Utility
Hej.Może znacie już ten program albo i nie więc zakładam ten temat,programik ten "unparkowuje" rdzenie procesora które dały mi około 30fps więcej w PlanetSide 2! Testowałem grę i jestem zaskoczony i zadowolony ,polecam go jak najbardziej.
Link do programu:
http://www.coderbag.com/programming-c/d ... ng-utility
I wklejam też filmik z YT po angielsku jak wykonać całą operację:
https://www.youtube.com/watch?v=4fKxZ1mq9KA
Link do programu:
http://www.coderbag.com/programming-c/d ... ng-utility
I wklejam też filmik z YT po angielsku jak wykonać całą operację:
https://www.youtube.com/watch?v=4fKxZ1mq9KA
Ostatnio zmieniony 13 cze 2016, 0:40 przez Czak Noriz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: bbcode
Powód: bbcode
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 26 cze 2013, 8:05
- Medals: 5
Re: Disable CPU Core Parking Utility
co to za magia 30 fps za darmo
Re: Disable CPU Core Parking Utility
Nie żadna magia tylko poważnie piszę .Wcześniej miałem w PS2 wszystkie detale na low w tym "render quality"AwangardowyKaloryfer pisze:co to za magia 30 fps za darmo
ustawione na 75%, po "unparkowaniu" rdzeni procesora a miałem dokładnie tak jak na tym filmiku powyżej czyli "core 0,1 i 2 parked" mam o wiele więcej fps podczas grania,render quality mam ustawione już na 100% i kilka detali na medium/high i gra nie spada mi poniżej 30fps.Ale to nie tylko w PS2 bo też potestowałem swojego laptopa na innych grach w które gram jak np. Armored Warfare,Bf3 i w tych grach też mam więcej fps.Mi ten program pomógł jak najbardziej.
-
Czak Noriz
- Oficer
- Posty: 528
- Rejestracja: 15 lis 2014, 18:41
- Medals: 3
- Lokalizacja: Szczecin Abandoned Offices
- Postać PlanetSide 2: CzakNoriz
Re: Disable CPU Core Parking Utility
Wypróbować program można, bo z tego co przeczytałem na necie to wyłączeniem parkowania rdzeni nic nie zepsujesz. Po prostu przełączasz wszystkie rdzenie w permanentny stan gotowości. Parkowanie rdzeni bowiem, to nic innego jak wyłączenie dopływu prądu do rdzeni, które nie mają nic do roboty. Funkcjonalność ta ma za zadanie oszczędzać zużycie prądu i ma znaczenie bardziej w przypadku laptopów niż komputerów stacjonarnych.
W przypadku, gdy komputer wykonuje zasobożerną pracę to i tak wszystkie rdzenie powinny pracować. Dlatego sporo komputerów nie potrzebuje takiego softu.
W wyłączeniu parkowania rdzeni bardziej chodzi o płynne podejmowanie pracy przez rdzenie niż o poprawę ich wydajności, bo soft wyłączający parkowanie niweluje do zera opóźnienie w dostępności rdzeni a nie zwiększa ich możliwości obliczeniowe.
Podobno Microsoft pracował nad zwiększeniem płynności przechodzenia rdzeni ze stanu parked do unparked po otrzymaniu zgłoszeń o rwaniu płynności w niektórych grach, ale nie znalazłem nic na temat czy rozwiązali ten problem. Być może dlatego w windowsie istnieje możliwość zoptymalizowania ustawień zasilania kompa od eco po performance. Z reszta z poziomu bios czy uefi też można to zrobić.
Ja raczej nie zainstaluję sobie tego programiku, bo problemów z płynnością w grach nie mam, a ilość fpsów mam wystarczającą (core i7 3770, gtx 670 Ti).
Zastanawia mnie też, że program poprawił ilość fpsów choć de facto nie jest do tego przeznaczony. Może posiada dodatkowe funkcjonalności nie tylko związane z wyłączaniem parkowania rdzeni?
W przypadku, gdy komputer wykonuje zasobożerną pracę to i tak wszystkie rdzenie powinny pracować. Dlatego sporo komputerów nie potrzebuje takiego softu.
W wyłączeniu parkowania rdzeni bardziej chodzi o płynne podejmowanie pracy przez rdzenie niż o poprawę ich wydajności, bo soft wyłączający parkowanie niweluje do zera opóźnienie w dostępności rdzeni a nie zwiększa ich możliwości obliczeniowe.
Podobno Microsoft pracował nad zwiększeniem płynności przechodzenia rdzeni ze stanu parked do unparked po otrzymaniu zgłoszeń o rwaniu płynności w niektórych grach, ale nie znalazłem nic na temat czy rozwiązali ten problem. Być może dlatego w windowsie istnieje możliwość zoptymalizowania ustawień zasilania kompa od eco po performance. Z reszta z poziomu bios czy uefi też można to zrobić.
Ja raczej nie zainstaluję sobie tego programiku, bo problemów z płynnością w grach nie mam, a ilość fpsów mam wystarczającą (core i7 3770, gtx 670 Ti).
Zastanawia mnie też, że program poprawił ilość fpsów choć de facto nie jest do tego przeznaczony. Może posiada dodatkowe funkcjonalności nie tylko związane z wyłączaniem parkowania rdzeni?
IN CASE OF EMERGENCY BREAK THE GLASS AND CALL YOUR MAX UNIT
-
Czak Noriz
- Oficer
- Posty: 528
- Rejestracja: 15 lis 2014, 18:41
- Medals: 3
- Lokalizacja: Szczecin Abandoned Offices
- Postać PlanetSide 2: CzakNoriz
Re: Disable CPU Core Parking Utility
Nic mnie jednak nie zdziwi. Może przypadkiem poprawia jeszcze jakieś inne parametry, które wpływają na poprawienie fpsów. Dawno temu nie mogłem na kompie odpalić Diablo 1. Gra albo wieszała się od razu po wejściu lub nie można było w ogóle do niej wejść. Aż przypadkiem odpaliłem ustawienia directx i po tym od razu wszedłem do gry. Okazało się, że gra działa tylko z równocześnie włączonym apletem ustawień directx.
Przy tej okazji przypomina mi się info od Dreda, że buforowanie filmu na yt poprawia mu wydajność. Możliwe, że w tym wypadku też chodziło o pobudzenie wszystkich rdzeni przez dorzucenie dodatkowej pracy do wykonania.
Przy tej okazji przypomina mi się info od Dreda, że buforowanie filmu na yt poprawia mu wydajność. Możliwe, że w tym wypadku też chodziło o pobudzenie wszystkich rdzeni przez dorzucenie dodatkowej pracy do wykonania.
IN CASE OF EMERGENCY BREAK THE GLASS AND CALL YOUR MAX UNIT
Re: Disable CPU Core Parking Utility
Na moim pięknym, sześcioletnim lapku garść graficznych dopalaczy i wyłączenie wszystkiego co nie jest absolutnie konieczne pozwoliło mi mieć w miarę stały framerate na małych bitwach, a po dołożeniu odparkowanych rdzeni i redukcji prerenderowanych klatek (dzięki Pur3), mogę ten framete przenieść na średnie- duże i cieszyć się grafiką, która wygląda tak:
Dzięki ^^
Dzięki ^^
-
SLiM4cz3K
- Oficer
- Posty: 299
- Rejestracja: 19 sty 2016, 18:20
- Medals: 6
- Postać PlanetSide 2: SLiM4cz3K
Re: Disable CPU Core Parking Utility
O kurwa diabeł.LTKLpl pisze:
Dzięki ^^
Nie spodziewałem się że grę można sprowadzić na poziom Atari
Mogę to wstawić na reddita Millerowskiego?
W stylu jak to Poorland radzi sobie z grą?
Re: Disable CPU Core Parking Utility
A tam diabeł, w sumie to taki biedny cellshade wyszedł
Wstawiaj, niech i ja mam swoje 5 minut sławy
BTW. na potato mode drzewa wyglądają wręcz fantazyjnie, polecam
Wstawiaj, niech i ja mam swoje 5 minut sławy
BTW. na potato mode drzewa wyglądają wręcz fantazyjnie, polecam
-
- Oficer
- Posty: 862
- Rejestracja: 28 sty 2013, 14:22
- Medals: 4
- Lokalizacja: Wrocław
- Postać PlanetSide 2: PolishFalcon
Re: Disable CPU Core Parking Utility
to nie powinno byc w poradnikach?
KEEP CALM AND RALLY ON MY WAYPOINT!
-
Czak Noriz
- Oficer
- Posty: 528
- Rejestracja: 15 lis 2014, 18:41
- Medals: 3
- Lokalizacja: Szczecin Abandoned Offices
- Postać PlanetSide 2: CzakNoriz
Re: Disable CPU Core Parking Utility
W poradnikach są sprawy dotyczące taktyk, tricków w samej grze. W tym dziale są wszystkie kwestie techniczne dookoła Planety.
IN CASE OF EMERGENCY BREAK THE GLASS AND CALL YOUR MAX UNIT
Re: Disable CPU Core Parking Utility
Few threads anymore are dedicated to specific functions. As the number of things that a machine can do simultaneously increases, the nature of work done simultaneously changes too.
When we started furiously threading PS2 I made the decision to have a task-based system rather than a thread-based system. The difference is in how the programmer thinks: with tasks, you're saying "I have this pile of independent things that need to get done" but with threads you're saying "i have these workers that I need to keep busy somehow." PS2's task model is based on Apple's Grand Central Dispatch technology. We basically have "task queues" of various priority (high, normal, low, background) and we send bite-sized tasks to the queues. Lots of them. Animate a character. Move this entity. Load this resource. Destroy this instance. We can group tasks together and wait for groups of tasks to complete. We can also issue a task that really means "do a bunch of these subtasks at the same time."
There are very few threads with specific requirements. Really only two: the main thread (the first thread created by Windows when you run the game) and the render thread (the one thread responsible for all of the communication with DirectX). The rest of the threads are created as necessary for the task queues that I mentioned earlier. Each of those queues have 'normal' and 'over-commit' versions. The normal queues are used for CPU-bound processing (i.e. things that we expect to keep the processor busy) and each queue at each priority is limited to the number of CPUs that your machine has. We rely on Windows' scheduler to determine that high priority tasks get more time than low priority ones. The over-commit queues can create new threads as new work comes in. We use these for IO-bound operations (i.e. where the game will be waiting on network/disk/etc.).
So the number of threads is (loosely) based on a multiple of the number of processors in your machine. It could be upwards of 50+ threads on an 8-core machine, but 25+ on a 4-core machine. But as for what they do? We try and be as generic and non-specialized as possible. Tasks. They do tasks.
Coś dla nerdów od planetsajdowych devsow na temat wielowątkowości w PS2
When we started furiously threading PS2 I made the decision to have a task-based system rather than a thread-based system. The difference is in how the programmer thinks: with tasks, you're saying "I have this pile of independent things that need to get done" but with threads you're saying "i have these workers that I need to keep busy somehow." PS2's task model is based on Apple's Grand Central Dispatch technology. We basically have "task queues" of various priority (high, normal, low, background) and we send bite-sized tasks to the queues. Lots of them. Animate a character. Move this entity. Load this resource. Destroy this instance. We can group tasks together and wait for groups of tasks to complete. We can also issue a task that really means "do a bunch of these subtasks at the same time."
There are very few threads with specific requirements. Really only two: the main thread (the first thread created by Windows when you run the game) and the render thread (the one thread responsible for all of the communication with DirectX). The rest of the threads are created as necessary for the task queues that I mentioned earlier. Each of those queues have 'normal' and 'over-commit' versions. The normal queues are used for CPU-bound processing (i.e. things that we expect to keep the processor busy) and each queue at each priority is limited to the number of CPUs that your machine has. We rely on Windows' scheduler to determine that high priority tasks get more time than low priority ones. The over-commit queues can create new threads as new work comes in. We use these for IO-bound operations (i.e. where the game will be waiting on network/disk/etc.).
So the number of threads is (loosely) based on a multiple of the number of processors in your machine. It could be upwards of 50+ threads on an 8-core machine, but 25+ on a 4-core machine. But as for what they do? We try and be as generic and non-specialized as possible. Tasks. They do tasks.
Coś dla nerdów od planetsajdowych devsow na temat wielowątkowości w PS2
-
Czak Noriz
- Oficer
- Posty: 528
- Rejestracja: 15 lis 2014, 18:41
- Medals: 3
- Lokalizacja: Szczecin Abandoned Offices
- Postać PlanetSide 2: CzakNoriz
Re: Disable CPU Core Parking Utility
Jak to ma się do tego całego parkowania? Skoro opierają się na Windowsie i zostawiają mu kolejkowanie wątków to chyba nie jest to za koniecznie potrzebne?
IN CASE OF EMERGENCY BREAK THE GLASS AND CALL YOUR MAX UNIT