![Obrazek](http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/262060/header.jpg?t=1482565109)
Prawie doskonały dungeon crawler z elementami RPG, na którego przejście będziecie musieli poświęcić naprawdę sporo czasu. Portal gry-online.pl zalicza go do 10 hardkorowych gier RPG obok Dark Souls czy Legend of Grimrock II.
Mocną stroną gry jest między innymi oprawa graficzna, muzyka oraz narrator. Elementy te składają się na spójną całość tworzącą naprawdę świetny klimat. Mechanika walk również jest dopracowana i wymusza na graczu uważne postępowanie. Klimat lochów naprawdę się udziela, a im bliżej końca zwiedzanej lokacji tym większe emocje, szczególnie gdy bohaterowie są mocno obici, co zdarza się nader często. Zwycięskie walki i zaliczenie misji daje naprawdę sporo satysfakcji.
Słabą stroną gry, jak dla mnie, jest powtarzalność rozgrywki. Po opanowaniu podstaw i prowadzeniu zaawansowanej gry, kolejne etapy należy przechodzić w interwałach. Granie jednym ciągiem przez parę godzin może znudzić, co spowoduje porzucenie i nieukończenie tytułu.
Poniżej zamieszczam garść dobrych rad dla osób, które zamierzają zmierzyć się z tytułem. Pozwolą one uniknąć Wam paru błędów i uniknąć niepotrzebnej straty surowców oraz złota.
Na samym początku gry należy ulepszać dyliżans poprzez upgradeowanie koszar. Pozwoli to zwiększyć stopniowo ilość bohaterów pozostających w naszej dyspozycji do 28. Dzięki temu ma się spory wybór bohaterów, którzy będą mogli wystarczająco odpocząć psychicznie przed następną wyprawą do lochu. Zabieranie zestresowanych postaci na eksplorację lochu równa się ich utracie, bo w tej grze to stres, a nie obrażenia fizyczne, spowoduje najwięcej zgonów na początku.
Nie należy się również przyzwyczajać do bohaterów. Wielu z nich zginie bezpowrotnie, bo gracz nie ma władzy nad zapisem gry, a ta zapisywana jest na bieżąco. Upgradować bohaterów należy dopiero po ich awansie na co najmniej 3 poziom. Wcześniej to tylko strata naprawdę ciężko zarobionej kasy. Niemniej posiadanie co najmniej 3 levelowego, w pełni upgradowanego bohatera nie oznacza od razu, że on/ona nie zginie. W tej grze zawsze należy brać pod uwagę utratę bohatera.
Przy rozpoczynaniu kolejnej wyprawy należy wyekwipować naszych bohaterów we wszystkie dobre błyskotki jakie mamy i jednocześnie nie należy przesadzać z wydawaniem złota na rzeczy pomocne w wyprawie. Wydanie większej ilości kasy na przygotowanie wyprawy od tej, którą na wyprawie zarobimy, jest bardzo łatwe. Pieniędzy nie należy jedynie skąpić przy zakupie jedzenia. Jest to jedyna, obok obozowania rzecz, która pozwoli odzyskać nieco cennego zdrowia w trakcie eksploracji.
No i podstawowa porada. Przed przystąpieniem do gry należy zapoznać się z jednym, albo dwoma poradnikami. Pozwolą one na w miarę bezbolesne wejście w świat najmroczniejszego lochu. W miarę bezbolesne, bo zaboli na pewno. I to nie raz.
Myślę, że tyle wystarczy. Resztę mniej i bardziej ważnych porad można znaleźć w wielu poradnikach. Dobre znajdują się na steamie https://steamcommunity.com/app/262060/g ... perpage=18 oraz tu
http://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1590
Dobrą informacją jest to, że do Red Hook studio przygotowuje na początek 2017 roku rozszerzenie The Crimson Court z nieco zmienioną mechaniką gry oraz nową postacią wampira.
![Obrazek](http://www.gry-online.pl/galeria/gry13/423094133.jpg)