Darkest Dungeon
-
Czak Noriz
- Oficer
- Posty: 528
- Rejestracja: 15 lis 2014, 18:41
- Medals: 3
- Lokalizacja: Szczecin Abandoned Offices
- Postać PlanetSide 2: CzakNoriz
Darkest Dungeon
Prawie doskonały dungeon crawler z elementami RPG, na którego przejście będziecie musieli poświęcić naprawdę sporo czasu. Portal gry-online.pl zalicza go do 10 hardkorowych gier RPG obok Dark Souls czy Legend of Grimrock II.
Mocną stroną gry jest między innymi oprawa graficzna, muzyka oraz narrator. Elementy te składają się na spójną całość tworzącą naprawdę świetny klimat. Mechanika walk również jest dopracowana i wymusza na graczu uważne postępowanie. Klimat lochów naprawdę się udziela, a im bliżej końca zwiedzanej lokacji tym większe emocje, szczególnie gdy bohaterowie są mocno obici, co zdarza się nader często. Zwycięskie walki i zaliczenie misji daje naprawdę sporo satysfakcji.
Słabą stroną gry, jak dla mnie, jest powtarzalność rozgrywki. Po opanowaniu podstaw i prowadzeniu zaawansowanej gry, kolejne etapy należy przechodzić w interwałach. Granie jednym ciągiem przez parę godzin może znudzić, co spowoduje porzucenie i nieukończenie tytułu.
Poniżej zamieszczam garść dobrych rad dla osób, które zamierzają zmierzyć się z tytułem. Pozwolą one uniknąć Wam paru błędów i uniknąć niepotrzebnej straty surowców oraz złota.
Na samym początku gry należy ulepszać dyliżans poprzez upgradeowanie koszar. Pozwoli to zwiększyć stopniowo ilość bohaterów pozostających w naszej dyspozycji do 28. Dzięki temu ma się spory wybór bohaterów, którzy będą mogli wystarczająco odpocząć psychicznie przed następną wyprawą do lochu. Zabieranie zestresowanych postaci na eksplorację lochu równa się ich utracie, bo w tej grze to stres, a nie obrażenia fizyczne, spowoduje najwięcej zgonów na początku.
Nie należy się również przyzwyczajać do bohaterów. Wielu z nich zginie bezpowrotnie, bo gracz nie ma władzy nad zapisem gry, a ta zapisywana jest na bieżąco. Upgradować bohaterów należy dopiero po ich awansie na co najmniej 3 poziom. Wcześniej to tylko strata naprawdę ciężko zarobionej kasy. Niemniej posiadanie co najmniej 3 levelowego, w pełni upgradowanego bohatera nie oznacza od razu, że on/ona nie zginie. W tej grze zawsze należy brać pod uwagę utratę bohatera.
Przy rozpoczynaniu kolejnej wyprawy należy wyekwipować naszych bohaterów we wszystkie dobre błyskotki jakie mamy i jednocześnie nie należy przesadzać z wydawaniem złota na rzeczy pomocne w wyprawie. Wydanie większej ilości kasy na przygotowanie wyprawy od tej, którą na wyprawie zarobimy, jest bardzo łatwe. Pieniędzy nie należy jedynie skąpić przy zakupie jedzenia. Jest to jedyna, obok obozowania rzecz, która pozwoli odzyskać nieco cennego zdrowia w trakcie eksploracji.
No i podstawowa porada. Przed przystąpieniem do gry należy zapoznać się z jednym, albo dwoma poradnikami. Pozwolą one na w miarę bezbolesne wejście w świat najmroczniejszego lochu. W miarę bezbolesne, bo zaboli na pewno. I to nie raz.
Myślę, że tyle wystarczy. Resztę mniej i bardziej ważnych porad można znaleźć w wielu poradnikach. Dobre znajdują się na steamie https://steamcommunity.com/app/262060/g ... perpage=18 oraz tu
http://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1590
Dobrą informacją jest to, że do Red Hook studio przygotowuje na początek 2017 roku rozszerzenie The Crimson Court z nieco zmienioną mechaniką gry oraz nową postacią wampira.
IN CASE OF EMERGENCY BREAK THE GLASS AND CALL YOUR MAX UNIT
-
Czak Noriz
- Oficer
- Posty: 528
- Rejestracja: 15 lis 2014, 18:41
- Medals: 3
- Lokalizacja: Szczecin Abandoned Offices
- Postać PlanetSide 2: CzakNoriz
Re: Darkest Dungeon
Po graniu już ponad 2 m-ce w tę grę dorzucę jeszcze parę uwag.
Na sam początek informacja, że gra jest przeznaczona dla naprawdę cierpliwych ludzi. Jeśli wolisz gry w których z każdej strony jest jakaś podnieta i nie lubisz powolnego dochodzenia do celu to możesz sobie odpuścić i kupić jakąś inną grę.
1. Na początku gry wysyłamy drużynę 0 levelowych bohaterów do Najmroczniejszego Lochu. Dzięki temu bez strat nie do powetowania odblokowujemy osiągnięcie jeśli gramy na Steamie.
2. Buffy nakładane przez bohaterów mogą się kumulować. Dotyczy to m.in. Badaczki Zarazy. Pozwala to m.in. na ominięcie potężnego czaru "Come Unto Me" ostatniego bossa.
3. W drużynie należy posiadać bohatera z każdego rodzaju. Awansowanie bohatera do 6 poziomu z każdego rodzaju jest jednym z celów gry.
4. Jeśli nasza drużyna zostanie przetrzebiona i ponownie pojawią się w niej bohaterowie z poziomu od 0 do 3 w lokacjach znowu pojawią się misje dla niskolevelowych postaci.
5. Podczas grania może pojawić się moment, w którym wydaje się nam, że okiełznaliśmy wszelkie trudności w grze. Rozgrywka idzie stosunkowo łatwo, przypływ kasy jest na stabilnym poziomie, bohaterowie awansują i są leczeni na bieżąco. Ja na taką małą stabilizację trafiłem po awansowaniu wszystkich bohaterów powyżej 3 poziomu. Po awansie na 5 poziom i pierwszej próbie grania na poziomie weteran przekonałem się, że bezpieczeństwo jest złudne. Podczas pierwszej wyprawy straciłem CAŁĄ drużynę i WSZYSTKIE najlepsze przedmioty.
Jeśli rozgrywka idzie nie po myśli i wydaje się, że jest cień szansy aby dokończyć misję to radzę odpuścić. Próba dokończenia misji za wszelką cenę zawsze kończyła się u mnie katastrofą. Taniej w poświęconym czasie i złocie wychodzi ponowne podejście do misji.
Jeśli jednak oczy zajdą nam cipą i będziemy tryhardować na siłę to nawet taką spektakularną porażką, jak utrata całej drużyny i wszystkich klamotów nie należy się za bardzo przejmować. Trzeba podnieść szczękę z podłogi i grać dalej. Jeśli gramy w grę na Steam to po takiej stracie na otarcie łez odblokowujemy osiągnięcie, dobieramy kolejnych śmiałków i karuzela kręci się dalej.
6. Przed wybraniem się do kolejnego bossa warto zajrzeć na YT aby zobaczyć jak inni sobie radzili z danymi bossami. Oczywiście można tego nie robić, ale należy się wówczas liczyć z prawie pewną utratą bohatera lub nieukończeniem misji. Nieprawidłowe dobranie bohaterów i ich umiejętności potrafi naprawdę zemścić się podczas walki. Każdy z bossów ma określony wachlarz umiejętności, który pozwala całkowicie lub częściowo uodpornić go na określone rodzaje ataków.
7. No i na koniec nie mniej ważne info odnośnie awansowania budynków. Oto moja subiektywna sugestia co do kolejności ulepszania budynków:
- Dyliżans, na początku przynajmniej w aspekcie ilości dostępnych bohaterów oraz wielkości koszar
- Lazaret, tak skrzydło lecznicze jak i skrzydło kliniczne, spełnia ważną rolę w leczeniu chorób i niekorzystnych nawyków; nieleczone nawyki i choroby u bohatera mogą położyć całą misję
- Kowal/Gildia, w miarę możliwości stopniowo wraz z awansem bohaterów, tzn.: nie ma sensu awansować tych budynków na maksa na początku gry
- Opactwo, mimo, że wydaje się, iż spełnia istotną rolę w leczeniu stresu to, tylko gdy unikamy zbyt silnych przeciwników i mamy pełną drużynę 28 bohaterów możemy dość długo bez niego się obejść
- Surwiwalistka jeśli tylko awansowaliśmy na maksa lub prawie na maksa ww. budynki możemy awansować Surwiwalistkę, której usługi tanieją z każdym poziomem
- Oberża, mając wymaksowane Opactwo Oberża nie jest tak potrzebna, moim zdaniem spełnia tylko pomocniczą rolę wobec Opactwa
- Wóż Wróżbiarski, ten możemy sobie zostawić na koniec z dwóch powodów: przedmioty, które pojawiają się u Wróżki mają jednocześnie i pozytywne jak i negatywne cechy więc średnio opłaca się je kupować za kasę, a po drugie od zajebania przedmiotów otrzymamy w trakcie wykonywania misji więc kupowanie ich nie jest sensowne; grając ponad dwa miesiące jeszcze nie trafiłem na przedmiot u Wróżki, którego atrakcyjność urwałaby mi suty; wszystkie wykorzystywane przez moją drużynę przedmioty pochodzą z misji.
Na razie tyle. Tymczasem nie składam broni i gram dalej. Jeśli pojawi mi się coś nowego pod kopułą to jeszcze napiszę. Nawet jeśli "przeczyta" to tylko Google Bot.
Na sam początek informacja, że gra jest przeznaczona dla naprawdę cierpliwych ludzi. Jeśli wolisz gry w których z każdej strony jest jakaś podnieta i nie lubisz powolnego dochodzenia do celu to możesz sobie odpuścić i kupić jakąś inną grę.
1. Na początku gry wysyłamy drużynę 0 levelowych bohaterów do Najmroczniejszego Lochu. Dzięki temu bez strat nie do powetowania odblokowujemy osiągnięcie jeśli gramy na Steamie.
2. Buffy nakładane przez bohaterów mogą się kumulować. Dotyczy to m.in. Badaczki Zarazy. Pozwala to m.in. na ominięcie potężnego czaru "Come Unto Me" ostatniego bossa.
3. W drużynie należy posiadać bohatera z każdego rodzaju. Awansowanie bohatera do 6 poziomu z każdego rodzaju jest jednym z celów gry.
4. Jeśli nasza drużyna zostanie przetrzebiona i ponownie pojawią się w niej bohaterowie z poziomu od 0 do 3 w lokacjach znowu pojawią się misje dla niskolevelowych postaci.
5. Podczas grania może pojawić się moment, w którym wydaje się nam, że okiełznaliśmy wszelkie trudności w grze. Rozgrywka idzie stosunkowo łatwo, przypływ kasy jest na stabilnym poziomie, bohaterowie awansują i są leczeni na bieżąco. Ja na taką małą stabilizację trafiłem po awansowaniu wszystkich bohaterów powyżej 3 poziomu. Po awansie na 5 poziom i pierwszej próbie grania na poziomie weteran przekonałem się, że bezpieczeństwo jest złudne. Podczas pierwszej wyprawy straciłem CAŁĄ drużynę i WSZYSTKIE najlepsze przedmioty.
Jeśli rozgrywka idzie nie po myśli i wydaje się, że jest cień szansy aby dokończyć misję to radzę odpuścić. Próba dokończenia misji za wszelką cenę zawsze kończyła się u mnie katastrofą. Taniej w poświęconym czasie i złocie wychodzi ponowne podejście do misji.
Jeśli jednak oczy zajdą nam cipą i będziemy tryhardować na siłę to nawet taką spektakularną porażką, jak utrata całej drużyny i wszystkich klamotów nie należy się za bardzo przejmować. Trzeba podnieść szczękę z podłogi i grać dalej. Jeśli gramy w grę na Steam to po takiej stracie na otarcie łez odblokowujemy osiągnięcie, dobieramy kolejnych śmiałków i karuzela kręci się dalej.
6. Przed wybraniem się do kolejnego bossa warto zajrzeć na YT aby zobaczyć jak inni sobie radzili z danymi bossami. Oczywiście można tego nie robić, ale należy się wówczas liczyć z prawie pewną utratą bohatera lub nieukończeniem misji. Nieprawidłowe dobranie bohaterów i ich umiejętności potrafi naprawdę zemścić się podczas walki. Każdy z bossów ma określony wachlarz umiejętności, który pozwala całkowicie lub częściowo uodpornić go na określone rodzaje ataków.
7. No i na koniec nie mniej ważne info odnośnie awansowania budynków. Oto moja subiektywna sugestia co do kolejności ulepszania budynków:
- Dyliżans, na początku przynajmniej w aspekcie ilości dostępnych bohaterów oraz wielkości koszar
- Lazaret, tak skrzydło lecznicze jak i skrzydło kliniczne, spełnia ważną rolę w leczeniu chorób i niekorzystnych nawyków; nieleczone nawyki i choroby u bohatera mogą położyć całą misję
- Kowal/Gildia, w miarę możliwości stopniowo wraz z awansem bohaterów, tzn.: nie ma sensu awansować tych budynków na maksa na początku gry
- Opactwo, mimo, że wydaje się, iż spełnia istotną rolę w leczeniu stresu to, tylko gdy unikamy zbyt silnych przeciwników i mamy pełną drużynę 28 bohaterów możemy dość długo bez niego się obejść
- Surwiwalistka jeśli tylko awansowaliśmy na maksa lub prawie na maksa ww. budynki możemy awansować Surwiwalistkę, której usługi tanieją z każdym poziomem
- Oberża, mając wymaksowane Opactwo Oberża nie jest tak potrzebna, moim zdaniem spełnia tylko pomocniczą rolę wobec Opactwa
- Wóż Wróżbiarski, ten możemy sobie zostawić na koniec z dwóch powodów: przedmioty, które pojawiają się u Wróżki mają jednocześnie i pozytywne jak i negatywne cechy więc średnio opłaca się je kupować za kasę, a po drugie od zajebania przedmiotów otrzymamy w trakcie wykonywania misji więc kupowanie ich nie jest sensowne; grając ponad dwa miesiące jeszcze nie trafiłem na przedmiot u Wróżki, którego atrakcyjność urwałaby mi suty; wszystkie wykorzystywane przez moją drużynę przedmioty pochodzą z misji.
Na razie tyle. Tymczasem nie składam broni i gram dalej. Jeśli pojawi mi się coś nowego pod kopułą to jeszcze napiszę. Nawet jeśli "przeczyta" to tylko Google Bot.
IN CASE OF EMERGENCY BREAK THE GLASS AND CALL YOUR MAX UNIT
-
SLiM4cz3K
- Oficer
- Posty: 299
- Rejestracja: 19 sty 2016, 18:20
- Medals: 6
- Postać PlanetSide 2: SLiM4cz3K
Re: Darkest Dungeon
Google Bot już przeczytał
Nie wiem dlaczego ale gdy widzę napis "Dungeon" to widzę granie w jakąś gierkę na dekoderze od Polsatu na pilocie....
Nie wiem dlaczego ale gdy widzę napis "Dungeon" to widzę granie w jakąś gierkę na dekoderze od Polsatu na pilocie....
-
Czak Noriz
- Oficer
- Posty: 528
- Rejestracja: 15 lis 2014, 18:41
- Medals: 3
- Lokalizacja: Szczecin Abandoned Offices
- Postać PlanetSide 2: CzakNoriz
Re: Darkest Dungeon
Grafika akurat jest mocną stroną gry. Mocno komiksowa, ale naprawdę świetna. Mimo pewnej monotonii rozgrywki polecam.
IN CASE OF EMERGENCY BREAK THE GLASS AND CALL YOUR MAX UNIT
Re: Darkest Dungeon
Jak ktoś lubi gierki tego typu (roguelike czy jakoś tak się na to mówi) to Darkest Dungeon jest definitywnie godne polecenia. Nie jest to gra w którą można pomaniaczyć przez kilka godzin bez przerwy, ale na pewno jest przyjemna. I tak jak Czak mówi, grafika jest WIELKIM plusem.
-
Czak Noriz
- Oficer
- Posty: 528
- Rejestracja: 15 lis 2014, 18:41
- Medals: 3
- Lokalizacja: Szczecin Abandoned Offices
- Postać PlanetSide 2: CzakNoriz
Re: Darkest Dungeon
Gra od 5 poziomu bohatera to jakiś koszmar, a to jeszcze nie jest NG+. Wrogowie są bezlitośni jeśli drużyna nie jest odpowiednio przygotowana, a nawet jeśli jest, to komputer nader często wsadza krytyki niszczące zdrowie bohaterów. Mam wrażenie, że na 6 poziom awans następuje niezależnie od wymaksowania bohatera, czy umiejętności gracza, ale w dużej części od szczęścia co do dobrania przeciwników przez komputer.
IN CASE OF EMERGENCY BREAK THE GLASS AND CALL YOUR MAX UNIT
-
Vorthax
- Administrator
- Posty: 848
- Rejestracja: 13 sty 2013, 0:08
- Medals: 4
- Postać PlanetSide 2: Vorthax
Re: Darkest Dungeon
99% gry to naprawdę fajna zabawa, ale końcówka to paskudny RNG.
Tak czy inaczej na jakiś dalszy wyjazd zdecydowanie do polecenia - jedna z dobrych gier o niskich wymaganiach, wystarczy tablet/starszy laptop.
Tak czy inaczej na jakiś dalszy wyjazd zdecydowanie do polecenia - jedna z dobrych gier o niskich wymaganiach, wystarczy tablet/starszy laptop.
-
Czak Noriz
- Oficer
- Posty: 528
- Rejestracja: 15 lis 2014, 18:41
- Medals: 3
- Lokalizacja: Szczecin Abandoned Offices
- Postać PlanetSide 2: CzakNoriz
Re: Darkest Dungeon
Jakbym grał w nią na urlopie to bym na pewno wrócił wqrwiony a nie wypoczęty.
IN CASE OF EMERGENCY BREAK THE GLASS AND CALL YOUR MAX UNIT
-
Vorthax
- Administrator
- Posty: 848
- Rejestracja: 13 sty 2013, 0:08
- Medals: 4
- Postać PlanetSide 2: Vorthax
Re: Darkest Dungeon
Ale w PKP idealnie pasuje do nastroju
-
Czak Noriz
- Oficer
- Posty: 528
- Rejestracja: 15 lis 2014, 18:41
- Medals: 3
- Lokalizacja: Szczecin Abandoned Offices
- Postać PlanetSide 2: CzakNoriz
Re: Darkest Dungeon
Tak, szczególnie żeby wyskakać kogoś po potylicy, po kolejnej nieudanej wyprawie na 5 levelu
IN CASE OF EMERGENCY BREAK THE GLASS AND CALL YOUR MAX UNIT
Re: Darkest Dungeon
Znalazłem w niezłej cenie i kupiłem.
Pierwsze 5 rajdów: 4 prawie ukatrupionych postaci za każdym razem sprawdzała się taktyka odpalenia na błyskającym na czerwono kliencie wszystkiego co leczy i opierdolenie nim połowy zapasów XD
Kolejny rajd: krótka wyprawa, 3 bandaże powinny wystarczyć. Ekipa wchodzi do komnaty, jeb pułapka, krwawienie, bandaż. Następna komnata, stoi sobie kredens, bohater z manią posiadania nieproszony przez nikogo, otwiera go, aktywuje pułapkę, krwawienie, bandaż. Kolejna komnata, starcie z przeciwnikami, jednemu wlazł krytyk, krwawienie i już nie mam bandaży
Następny rajd, odnajduję czerwoną kulkę na stojaku, opis stwierdza, że "umieść pochodnię a zrobi się nieciekawie". "Ah tak?" sobie myślę, a chwilę potem przywołałem jakiegoś Cthulu który wytłukł mi prawie całe party
Robi się ciekawie
Pierwsze 5 rajdów: 4 prawie ukatrupionych postaci za każdym razem sprawdzała się taktyka odpalenia na błyskającym na czerwono kliencie wszystkiego co leczy i opierdolenie nim połowy zapasów XD
Kolejny rajd: krótka wyprawa, 3 bandaże powinny wystarczyć. Ekipa wchodzi do komnaty, jeb pułapka, krwawienie, bandaż. Następna komnata, stoi sobie kredens, bohater z manią posiadania nieproszony przez nikogo, otwiera go, aktywuje pułapkę, krwawienie, bandaż. Kolejna komnata, starcie z przeciwnikami, jednemu wlazł krytyk, krwawienie i już nie mam bandaży
Następny rajd, odnajduję czerwoną kulkę na stojaku, opis stwierdza, że "umieść pochodnię a zrobi się nieciekawie". "Ah tak?" sobie myślę, a chwilę potem przywołałem jakiegoś Cthulu który wytłukł mi prawie całe party
Robi się ciekawie
-
- Oficer
- Posty: 862
- Rejestracja: 28 sty 2013, 14:22
- Medals: 4
- Lokalizacja: Wrocław
- Postać PlanetSide 2: PolishFalcon
-
DreDpl
- Oficer
- Posty: 1389
- Rejestracja: 11 sty 2013, 2:32
- Medals: 8
- Lokalizacja: Opole
- Postać PlanetSide 2: DreDpl
- Kontakt:
Re: Darkest Dungeon
"Ciekawie" będzie jak spotkasz Babe JagęLTKLpl pisze:Znalazłem w niezłej cenie i kupiłem.
Pierwsze 5 rajdów: 4 prawie ukatrupionych postaci za każdym razem sprawdzała się taktyka odpalenia na błyskającym na czerwono kliencie wszystkiego co leczy i opierdolenie nim połowy zapasów XD
Kolejny rajd: krótka wyprawa, 3 bandaże powinny wystarczyć. Ekipa wchodzi do komnaty, jeb pułapka, krwawienie, bandaż. Następna komnata, stoi sobie kredens, bohater z manią posiadania nieproszony przez nikogo, otwiera go, aktywuje pułapkę, krwawienie, bandaż. Kolejna komnata, starcie z przeciwnikami, jednemu wlazł krytyk, krwawienie i już nie mam bandaży
Następny rajd, odnajduję czerwoną kulkę na stojaku, opis stwierdza, że "umieść pochodnię a zrobi się nieciekawie". "Ah tak?" sobie myślę, a chwilę potem przywołałem jakiegoś Cthulu który wytłukł mi prawie całe party
Robi się ciekawie
-
Czak Noriz
- Oficer
- Posty: 528
- Rejestracja: 15 lis 2014, 18:41
- Medals: 3
- Lokalizacja: Szczecin Abandoned Offices
- Postać PlanetSide 2: CzakNoriz
Re: Darkest Dungeon
Od 6 poziomu postaci następuje brutalne oranie każdej ekipy.
IN CASE OF EMERGENCY BREAK THE GLASS AND CALL YOUR MAX UNIT