Wczoraj pogadaliśmy nieco z Niesyto na TS'ie odnośnie gry. Kilka ciekawych spostrzeżeń. Gra ma naprawdę duże pole manewru dla taktyków ... a ja poniekąd takim jestem - a przynajmniej staram się być
![Wink ;)](./images/smilies/wink.png)
Świetne połączenie operatorów do obrony w celu odcięcia całej jednej strony jako wejścia do środka to wg mnie:
Castle - rozkłada na oknach i drzwiach kuloodporne bariery + wzmacnia 2 ściany w okolicy.
Bandit - dokłada napięcie do rozłożonych barier (te można w tym momencie rozwalić jedynie ładunkami szturmowymi lub z granatnika Ash) zarówno tych okiennych/drzwiowych jaki i wzmocnionych ścian
Mute - rozkłada zakłócacze na głównych wjazdach dronów, żeby je unieszkodliwić, potem szybko przekłada swoje zabawki w miejsce wzmocnionych ścian, okien i drzwi - tak żeby nie można zdetonować ładunków.
W tym momencie jedna z stron wejścia do budynku jest szczelnie zamknięta i jedyna opcja dla atakujących to granatnik Ash, lub Thatcher który będąc już w środku rzuciłby na fortyfikację EMP granat (co akurat też można zniweczyć mając Jaggera z jego "łapaczem granatów").
Pozostaje dwóch speców do obsadzenia. Mając jedną stronę prawie całkowicie wyłączoną z ataku dobrym wyborem byłby:
Rook - aby dostarczyć płytki do kamizelki, zwiększając wytrzymałość drużyny
Smoke - aby trzymać przeciwników na dystans lub odcinać im drogę flankującą naszą pozycję przy pomocy tych jego bomb z gazem.
Oczywiście co do tej dodatkowej dwójki moglibyśmy spróbować innych zestawień jak np wcześniej wspomniany Jagger aby zatrzymać spam granatów, Medyk żeby móc podnieść kogoś na dystans, lub chociażby Tachanka który mając całą jedną stronę zabezpieczoną mógłby spokojnie rozstawić swojego LKM'a i siać przez ściany
Co myślicie o tych zestawieniach? Macie jakieś swoje pomysły?
W przypadku ataku jeszcze się nie zastanawiałem. Na pewno potrzebowalibyśmy minimum 1 tarczy maximum 2-óch. Ostatnio dostałem od Blitza tym flashem na tarczy i nie byłem w stanie nic zrobić jak tylko na pamięć schować się za jakąś osłoną. W momencie jak odzyskałem wzrok dostałem ponownie flashem z tej tarczy i było po mnie, więc jest to ciekawy wybór ze względu na szybką odnawialność tej umiejętności.
Sprawdziłem też tą Ash i jej granatnik sprawdza się w otwieraniu nowych przejść na szybko, robiąc dodatkowy kierunek ataku/flanki/czy wycofania się. Może też zaskoczyć obrońców zaraz na początku rundy przez zniszczenie ściany za którą tamci siedzą i jeszcze przygotowują obronę. Granatnik nie potrafi jednak przebić się przez wzmocnioną ścianę.
Priorytetem w ataku i tak jest zapoznanie się z lokalizacją zewnętrznych kamer na mapach i ich likwidacji.
Jakieś pomysły co do ataku? W takim razie piszcie.